Scenki komunikacyjne – wytyczne do egzaminu


Informujemy iż na programie Uczenie Psycholingwistyczne i Gry Integracyjne polecamy nizej wymienione tematy do egzaminu:

  • zabawa biznesowa – „Tożsamość narodowa młodzieży ukraińskiego pochodzenia w Polsce. Problematyka komunikacji kulturowej na portalach społecznościowych” oraz „Związki cywilizacyjne Serbów, Rosjan i Ukrainców w XVIII wieku”
  • gra biznesowa : „Symbolika liturgiczna greckokatolicka w interpretacji Jana Złotoustego” i „Obraz kobiety w polskiej prozie fantasy ujęcie feminizmu”
  • symulacja słownikowa : „Hiszpańska dynastia. Luis Baunel, Carlos Saura i Pedro Ammodovar jako twórcy kina europejskiego” oraz Planszowe Gry Symulacyjne oraz „Anglicyzm w prasie motoryzacyjnej”
  • zabawa językowa – „Tworzenie wizerunku firmy i jej marek poprzez reklamę na studium przypadku Kampanii Piwowarskiej” oraz „Henryka Sienkiewicza „czytanie dziejów” na studium przypadku Potopu”
  • symulacja strategiczna – „Od realizmu magicznego do realizmu miejskiego. Swoista walka pokolenia na danych źródłowych z postaw i literatury Gabriela Garcii Marqueza oraz Jorge’Franca” i „Język polski jako obcy – rozumienie pojęć uniwersalnych: wolność, demokracja, terroryzm. Rola kultury”
  • symulacja edukacyjna : „Przestępczość komputerowa w Polsce” oraz „Polski dandys. O kreacji pewnego stylu życia w listach Juliusza Słowackiego do matki”
  • zabawa kreatywna : „Zachodnioeuropejskie oblicza Wenus jako wyraz współczesnej mozaiki kulturowej” i „Internet a sukces w nauce”
  • gra menedżerska : „Wpływ historii Kazimierza Dolnego i jego zabytków na atrakcyjność turystyczną” i „Wojna w Bośni i Hercegowinie widziana oczami dzieci i kobiet w latach 1992-1995”
  • symulacja słownikowa : „Feminizm i proza kościelna w dwudziestoleciu międzywojennym” oraz „Wizje człowieka w twórczości P. K. Dicka”